Debata nad Raportem o stanie Gminy Czaplinek za 2024 r.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Czaplinku w sprawie pisemnego zgłoszenia mieszkańca Gminy Czaplinek do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Czaplinek za 2024 r.
Zgodnie z art. 28aa ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465, z późn. zm.), Burmistrz Czaplinka co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej w Czaplinku raport o stanie Gminy Czaplinek, który obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał Rady Miejskiej i budżetu obywatelskiego.
Kolejne ustępy przywołanego powyżej przepisu stanowią m.in., że w debacie nad raportem o stanie gminy głos mogą zabrać również mieszkańcy Gminy Czaplinek. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos, zobowiązany jest złożyć do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie poparte podpisami (co najmniej 20 osób – w gminie do 20 000 mieszkańców). Wśród osób podpisujących dane zgłoszenie mogą być również radni Rady Miejskiej w Czaplinku. Ustawodawca nie wprowadził zakazu złożenia podpisu przez tę samą osobę pod dowolną liczbą zgłoszeń.
Zgłoszenie należy złożyć najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie Gminy Czaplinek. Mieszkańcy będą dopuszczeni do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady Miejskiej. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.
Sesja Rady Miejskiej w Czaplinku, w trakcie której przedmiotem będzie debata nad Raportem o stanie Gminy Czaplinek za 2024 r. odbędzie się dnia 29 maja 2025 r., o godz. 12:00.
Przewodniczący Rady
Marcin Czerniawski