W odpowiedzi na zaproszenie burmistrzyni Czaplinka, pani Katarzyny Szlońskiej-Getki, 14 maja 2025 r. w sali narad Urzędu Miejskiego w Czaplinku odbyło się spotkanie organizacyjne dotyczące zasad funkcjonowania kąpielisk oraz obowiązków ich organizatorów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa – w szczególności z rozporządzeniem w sprawie nadzoru nad jakością wody w kąpielisku i miejscu okazjonalnie wykorzystywanym do kąpieli.
W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego w Drawsku Pomorskim, organizatorzy kąpielisk z terenu gminy Czaplinek oraz gmin ościennych, reprezentanci Straży Miejskiej, a także pracownicy Urzędu Miejskiego w Czaplinku z Referatu Sportu, Turystyki i Promocji.
Spotkanie otworzyła pani burmistrz, witając wszystkich gości, po czym głos zabrała pani Małgorzata Janda, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Drawsku Pomorskim.
Następnie szczegółowe informacje dotyczące aktualnych wymogów prawnych, zasad prowadzenia nadzoru nad jakością wody oraz dobrych praktyk w zakresie organizacji kąpielisk przekazali pracownicy inspekcji sanitarnej – starszy asystent Oddziału Nadzoru Sanitarnego, pan Ryszard Podlipniak, oraz kierownik Oddziału Nadzoru Sanitarnego, pan Łukasz Jorka.
Spotkanie było niezwykle wartościowe i obfitowało zarówno w treści merytoryczne, jak i w dyskusje dotyczące praktycznych aspektów organizacji kąpielisk. Uczestnicy mieli okazję wymienić się doświadczeniami, zadać pytania oraz rozwiać ewentualne wątpliwości – co jest szczególnie istotne w przededniu rozpoczęcia sezonu kąpielowego.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom za obecność i aktywny udział.
Joanna Kucharska,inspektor ds. promocji i turystyki