Rozwój zawodowy nauczycieli Zespołu szkół w Czaplinku - mobilność w Hiszpanii. | Urząd Miejski w Czaplinku

01
polandrock 2025
fotografia przedstawiająca ruiny zamku w Czaplinku
LadyPunk
fotografia przedstawiająca cztery żaglówki na jeziorze

Rozwój zawodowy nauczycieli Zespołu szkół w Czaplinku - mobilność w Hiszpanii.

     Jako nauczyciel Zespołu Szkół w Czaplinku biorę udział w projekcie „Europa – okno na świat; Europe – the window on the world”, realizowanym w ramach przedsięwzięcia „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry szkolnej”, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027, realizowanego na zasadach Programu Erasmus+.

    W lipcu 2025 roku uczestniczyłem w dwutygodniowym kursie językowym w Madrycie, podczas którego doskonaliłem znajomość języka hiszpańskiego oraz poszerzałem wiedzę na temat kultury Hiszpanii. Udział w zajęciach prowadzonych przez profesjonalnych, życzliwych nauczycieli, a także kontakt z serdecznymi i inspirującymi uczestnikami kursu z niemal wszystkich kontynentów, wniósł nowe perspektywy do mojego rozwoju osobistego i zawodowego. Było to niezwykle motywujące doświadczenie, które zachęciło mnie do dalszego samokształcenia.

    Wszystkie kompetencje zdobyte podczas kursu służą doskonaleniu mojego warsztatu nauczyciela. W dzisiejszym świecie znajomość języków międzynarodowych – takich jak hiszpański – jest kluczem do skutecznej komunikacji i odnalezienia się w rzeczywistości globalnych powiązań.

    Nowe doświadczenia i umiejętności pozwolą mi podnieść jakość prowadzonych lekcji historii, między innymi poprzez możliwość stosowania metody CLIL (zintegrowanego nauczania przedmiotowo-językowego). Dodatkowo zamierzam wzbogacić zajęcia o elementy wiedzy z zakresu historii i kultury Hiszpanii, co sprzyjać będzie rozwijaniu u uczniów szacunku wobec innych kultur, empatii oraz otwartości na dialog.

     Zwiedzanie najważniejszych zabytków Madrytu – takich jak Pałac Królewski, Katedra Almudena czy Muzeum Historii Miasta – oraz dokumentowanie ich w formie fotorelacji pozwoli mi wprowadzić na lekcjach szerszy kontekst historyczny. Będzie to szczególnie cenne przy omawianiu tematów takich jak rekonkwista, konkwista czy barok.
Udział w projekcie umożliwił mi również rozwój kompetencji językowych oraz zdobycie cennego doświadczenia w międzynarodowej współpracy, co w przyszłości przełoży się na dalszy rozwój zawodowy i lepszą jakość nauczania.

Autor: Igor Wojtczak